ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Εδώ και αρκετό καιρό η ιδέα της επίσκεψης στους Δρόμους του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος γυρόφερνε στο μυαλό των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Οινοφίλων Κύπρου.

Μετά από αρκετές διαβουλεύσεις και έρευνα, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε την ιδέα μας αυτή και άρχισαν οι προετοιμασίες για την εκδρομή.

Το ταξίδι ανέλαβε εξ ολοκλήρου το ελληνικό γραφείο γενικού τουρισμού “Seavilization” που ειδικεύεται στον οινοτουρισμό και σε άλλες θεματικές εκδρομές και ψυχή της εκδρομής ήταν η ιδιοκτήτρια του γραφείου κα. Δέσποινα Παπαδήμα.

Έτσι, την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου, 2008 η απόφασή μας πήρε σάρκα και οστά και σε 28 τυχερά μέλη του Ομίλου δόθηκε η ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εκδρομική εμπειρία.

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας, αργά το απόγευμα, από το αεροδρόμιο της Λάρνακας και σε δύο σχεδόν ώρες βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.  Τακτοποιηθήκαμε στα γρήγορα, στο ξενοδοχείο πέντε αστέρων της Θεσσαλονίκης “Πόρτο Πάλας”, όπου και δειπνήσαμε λόγω του προχωρημένου της ώρας.

Κατά τη διάρκεια του δείπνου είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε τον κύριο Στέλιο Μπουτάρη, του γνωστού Κτήματος Κυρ-Γιάννη που βρίσκεται στο Γιαννακοχώρι της Νάουσας και γιου του Γιάννη Μπουτάρη, του ανθρώπου που ουσιαστικά ανέδειξε στην Ελλάδα την ποικιλία Ξινόμαυρο σαν την κυρίαρχη ποικιλία του βορειοελλαδίτικου χώρου.

Η διευθέτηση για να δοκιμαστούν κατά τη διάρκεια του δείπνου, τα κρασιά του Κτήματος έγινε, γιατί  το κτήμα δεν περιλαμβανόταν μέσα στα οινοποιεία που θα επισκεπτόμασταν.

Ξεκινήσαμε το δείπνο, πίνοντας για καλωσόρισμα, το ροζέ αφρώδη οίνο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Αμυνταίου που παράγεται αποκλειστικά από το Ξινόμαυρο.  Συνεχίσαμε με μουσακά ο οποίος συνοδεύτηκε με το μοναδικό ελληνικό ροζέ Ονομασίας Προέλευσης Ανωτέρας Ποιότητας, “Ακακίες 2007” του Κτήματος Κυρ-Γιάννη, σαλάτα χωριάτικη και αρνάκι ψητό με πατάτες.  Δοκιμάσαμε τους ερυθρούς ξηρούς Ράμνιστα 2005, αποκλειστικά από παλαιά κλήματα Ξινόμαυρου και Διάπορο 2005 από 87% Ξινόμαυρο και 13% Syrah και τα δύο με αλκοολικό βαθμό 14,8 %.

Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου

Η δεύτερη μέρα μας αφιερώθηκε στο Κτήμα Βιβλία Χώρα και σε οινοποιεία της διαδρομής Διονύσου που βρίσκονται στην περιοχή Δράμας.

Ξεκινήσαμε την οινική περιήγησή μας από το Κτήμα Βιβλία Χώρα που βρίσκεται στο Κοκκινοχώρι Καβάλας, λίγο μετά τον ποταμό Στρυμώνα, στις άγονες πλαγιές του Παγγαίου, στον τόπο που οι Ησίοδος, Θεόκτιτος και Μιχαήλ Ψελλός, ονόμαζαν Βιβλία Χώρα.

Στην περιοχή αυτή οι οινολόγοι Βαγγέλης Γεροβασιλείου και Βασίλης Τσακτσαρλής εγκατέστησαν ένα πρότυπο αμπελώνα 250 στρεμμάτων. με ντόπιες και ξενικές ποικιλίες που παράγουν τους Τοπικούς Οίνους Παγγαίου.  Συνεργάζονται επίσης, με άλλα κτήματα που διαθέτουν 100 στρέμματα.

Ξεναγηθήκαμε από τον κ. Τσακτσαρλή, κατ’ αρχήν στο γραμμικό αμπελώνα όπου φυτεύονται οι ποικιλίες Ασύρτικο, Αγιωργήτικο, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Semillon, Syrah, Merlot και Cabernet Sauvignon και στη συνέχεια στο πανέμορφο οινοποιείο με τον τελευταίου τύπου εξοπλισμό και την εξαιρετικής ομορφιά αρχιτεκτονική.  Επισκεφθήκαμε τους υπόγειους χώρους παλαίωσης με τα δρύινα βαρέλια και δοκιμάσαμε τους οίνους Όβηλο, Κτήμα Βιβλία Χώρα Λευκό και Ερυθρό καθώς επίσης και τον οίνο Αρετή που πήρε το όνομά του από τη θυγατέρα του ενός από τους ιδιοκτήτες, κ. Βαγγέλη Γεροβασιλείου.

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας για το Μικροχώρι Δράμας, όπου ένα καινούριο οινοποιείο, το Κτήμα Τέχνη Οίνου, χάρη στην προσωπική πρωτοβουλία και στο μεράκι των οινοποιών Γιάννη Παπαδόπουλου και Γιάννη Καλαϊτζίδη, εκμεταλλεύεται το μικροκλίμα της περιοχής και παράγει εξαιρετικής ποιότητας κρασιά (180.000 φιάλες το χρόνο).

Ξεναγηθήκαμε στο εξαιρετικής ομορφιάς οινοποιείο με τους δύο πέτρινους πύργους που έχουν γυροσκοπική θέα στους αμπελώνες του κτήματος και στους υπόγειους χώρους παλαίωσης όπου ωριμάζουν τα πλούσια μεστά ερυθρά κρασιά.  Εντύπωση κάνει, η πέτρα με την οποία είναι κτισμένες οι κάβες και οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι για φύλαξη των φιαλών.

Δοκιμάσαμε το λευκό, το ροζέ και τον ερυθρό οίνο της σειράς  “Τέχνη Αλυπίας”, η οποία ονομάστηκε έτσι γιατί σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα ο Διόνυσος χάρισε το κρασί στους ανθρώπους για να λησμονούν τη λύπη τους.  Δοκιμάσαμε επίσης το Merlot και το Chardonnay από τη σειρά “Ήδυσμα Δρυός”.  Τα κρασιά πήραν το όνομά τους γιατί χαρακτηρίζονται από τον πλούτο και τη γλυκύτητα που χαρίζουν στη γεύση και το άρωμα τα δρύινα βαρέλια.

Συνεχίζουμε με το Κτήμα Λαζαρίδη το οποίο βρίσκεται στις πλαγιές της Αδριανής, αγκαλιασμένο από τους ορεινούς όγκους του όρους Φαλακρού, του Μενοίκου και του Παγγαίου, απλωμένο σε μια έκταση 2200 στρεμμάτων.

Ξεναγούμαστε στο πρότυπο γραμμικό αμπελώνα του που με τα γενναιόδωρα χώματα που διαθέτει, το ιδανικό μικροκλίμα αλλά και το σεβασμό που τους αποδίδεται, διατηρώντας χαμηλές τις αποδόσεις ανά στρέμμα, γεννά την εκλεκτή πρώτη ύλη των κρασιών και των αποσταγμάτων που παράγει το κτήμα, από τα οποία 20% εξάγονται σε 12 χώρες, ανάμεσά τους και η Κύπρος.

Στη συνέχεια, επισκεπτόμαστε το πρότυπο αρχιτεκτονικά οινοποιείο που καταλαμβάνει μια συνολική επιφάνεια 15.000 τ.μ., το αποστακτήριο και τις υπόγειες κάβες παλαίωσης.  Η κάβα των βαρελιών για τους ερυθρούς οίνους αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά τμήματα των υπόγειων εγκαταστάσεων του κτήματος. Εκεί τα κρασιά περνάνε ένα διάστημα μέσα σε δρύινα βαρέλια των 225 λίτρων.   Αργότερα στη φιάλη πια και σε ειδικά διαμορφωμένα κελιά, θα φιλοξενηθούν κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας, για να φθάσουν μέσα από την παλαίωση στο απόγειο της γεύσης και της ωριμότητας τους.

Οι ετικέτες των κρασιών του κτήματος φιλοτεχνήθηκαν από το Δραμινό ζωγράφο και αρχιτέκτονα Γιάννη Νάνο ο οποίος έδωσε και το όνομα στη σειρά “Αμέθυστος”.

Στους ειδικούς χώρους υποδοχής οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με όλα τα απαραίτητα οπτικοακουστικά μέσα, δοκιμάζουμε τον Αμέθυστο Ερυθρό τόσο του 2006 όσο και του 2001 και 2007, καθώς επίσης και το Αγιωργήτικο 2005, από το δεύτερο κτήμα Οινότρια Γη που διαθέτει η εταιρεία στο Καπανδρίτι της Αττικής.

Στη συνέχεια απολαύσαμε ένα παραδοσιακό γεύμα στο εστιατόριο του οινοποιείου με επιδόρπιο απίθανους κουραμπιέδες και τοπικά γλυκά.

Φεύγοντας, ψωνίσαμε (μάλλον φορτωθήκαμε) οι περισσότεροι, τις απίθανες φιάλες μάγκνουμ, σαν εχέγγυο για περισσότερες οινογευστικές συνευρέσεις, μετά την επιστροφή μας στην Κύπρο.

Στη συνέχεια, και παρόλο το προχωρημένο της ώρας και την κούρασή μας,  επισκεφθήκαμε το Κτήμα Παυλίδη που βρίσκεται στις παρυφές του όρους Φαλακρού, σε πολύ κοντινή απόσταση από το σπήλαιο του Αγγίτη και το χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού.

Ο γραμμικός αμπελώνας του κτήματος εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την ηλιοφάνεια της Ελλάδας χάρη στο νοτιοδυτικό προσανατολισμό του ενώ το καλοκαίρι δέχεται την ευνοϊκή επίδραση του απογευματινού βόρειου ανέμου, καθοριστικού για την ομαλή ωρίμανση των σταφυλιών.  Σήμερα, η έκταση του ενιαίου αμπελώνα του κτήματος, ανέρχεται στα 200 στρέμματα, με προοπτική συστηματικής επέκτασης και σ’ αυτόν  φιλοξενούνται οι Ελληνικές ποικιλίες Ασύρτικο, Αγιωργίτικο, Λημνιό, οι Γαλλικές ποικιλίες Sauvignon Blanc, Chardonnay, Syrah, Cabernet Sauvignon, Merlot και η Ισπανική Tempranillo. Σε πειραματικό επίπεδο καλλιεργούνται η Μαλαγουζιά και η Μαυροδάφνη, που θα αποτελέσουν τη βάση των επόμενων κρασιών παραγωγής του κτήματος. Εξάλλου, τμήμα του αμπελώνα δίνει σταφύλια βιολογικής καλλιέργειας, αν και ούτως ή άλλως η προστασία του περιβάλλοντος και του καταναλωτή είναι ο γνώμονας των φυτοπροστατευτικών επεμβάσεων.

Ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του κτήματος που διακρίνονται από λιτές γραμμές και απόλυτα μοντέρνο στυλ  και καταλήξαμε στην εντυπωσιακή αίθουσα γευσιγνωσίας στο υπόγειο, όπου με θέα τα βαρέλια και την ιδιωτική συλλογή κρασιών του ιδιοκτήτη, δοκιμάσαμε τα κρασιά του κτήματος.

Με ιδιαίτερο ζήλο ο κ. Νίκος Καρατζάς, Χημικός Μηχανικός-Οινολόγος, μας παρουσίασε σχεδόν όλα τα κρασιά του κτήματος.   Δοκιμάσαμε όλη τη γκάμα της σειράς Thema καθώς επίσης το Ασύρτικο, Chardonnay 2007, Syrah 2006, Tempranillo 2006 και Syrah με Αγιωργίτικο.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο γύρω στις 10:00 η ώρα, με άριστες εντυπώσεις για τα κτήματα που επισκεφθήκαμε και τα κρασιά που παράγουν, αλλά και θαυμασμό για την τεράστια πρόοδο που επιτεύχθηκε από τους Έλληνες οινοποιούς τα τελευταία χρόνια.

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου

Αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο πρωί-πρωί γύρω στις 9:00 και ξεκινήσαμε την οινική περιήγησή μας από την Επανομή και το περίφημο Κτήμα Γεροβασιλείου.  Οι 500 στρεμμάτων φροντισμένοι αμπελώνες του Βαγγέλη Γεροβασιλείου έχουν θέα το απέραντο γαλάζιο του Θερμαϊκού και σ’ αυτούς συναντούμε τις γηγενείς ποικιλίες Λημνιό, που θεωρείται η αρχαιότερη ελληνική ποικιλία, Μαυρούδι και Μαυροτράγανο, τη μοναδική Μαλαγουζιά, αλλά και τις διεθνείς ποικιλίες Merlot, Sauvignon blanc, Chardonnay και Viognier.

Από τον καθορισμό της εποχής του τρυγητού, την πορεία των σταφυλιών στους ανοξείδωτους σπαστήρες, την προσεκτική συμπίεση στα πνευματικά πιεστήρια και το θερμικό έλεγχο των ζυμώσεων μέχρι την παλαίωση σε δρύινα βαρέλια και την εμφιάλωση, ο γεωπόνος και οινολόγος Βαγγέλης Γεροβασιλείου εγγυάται κάθε χρόνο την εξασφάλιση της γευστικής ποιότητας των κρασιών του.

Εισερχόμενοι στους χώρους του κτήματος, μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο κήπος με τα αρωματικά φυτά και τις τριανταφυλλιές.

Μετά την ξενάγησή μας στους χώρους παραγωγής και παλαίωσης επισκεφθήκαμε το μοναδικό Μουσείο Οίνου που διαθέτει το κτήμα με τα παλιά αμπελοοινικά αντικείμενα.  Με την είσοδό μας σ’ αυτό, γίνεται φανερό ότι έχει σχεδιαστεί από μουσειολόγο που κατέχει ιδιαίτερα το θέμα.  Είδαμε την εξαιρετική συλλογή από 1.800 ανοιχτήρια κρασιού, τις σπάνιες φιάλες και τα οινοποιητικά μηχανήματα εποχής.

Στη φιλόξενη αίθουσα γευστολόγησης, απολαμβάνουμε τα:  Λευκό 2007, Chardonnay 2007 και τις δύο τελευταίες φιάλες που απέμειναν από το Άβατον.  Ζητήσαμε να δοκιμάσουμε το Evangelo, κρασί περιορισμένης κυκλοφορίας από Syrah και Viognier, κάτι όμως που στάθηκε αδύνατο λόγω της άμεσης εξαφάνισής του από την αγορά.

Βγαίνοντας από την αίθουσα γευστολόγησης, δεν έμεινε επισκέπτης που να μη θαύμασε το πανέμορφο φωτιστικό από λαιμούς πράσινων μπουκαλιών, το οποίο διακοσμεί την τραπεζαρία του οινοποιείου.

Αφήσαμε τη θάλασσα και συνεχίσαμε για την πανέμορφη ορεινή Χαλκιδική, όπου στις παρυφές της Αρναίας επισκεφθήκαμε το ολοκαίνουριο Κτήμα της Κλαούντιας Παπαγιάννη.

Οι ιδιόκτητοι αμπελώνες του κτήματος φευτεύθηκαν το 2003  με διεθνείς και ελληνικές ποικιλίες: τις ερυθρές Syrah, Merlot, Cabernet Sauvignon, Grenache, Ξινόμαυρο και τις λευκές Chardonnay, Μαλαγουζιά και Ασύρτικο σύμφωνα με τους κανόνες της βιολογικής καλλιέργειας.

Το οινοποιείο, διαθέτει όλο το σύγχρονο εξοπλισμό και μια τεράστια σε μέγεθος και πανέμορφη υπόγεια κάβα για την παλαίωση των κρασιών. Περιλαμβάνει επίσης αίθουσα πολυθεάματος, γευσιγνωσίας και εκθετήριο με παραδοσιακά τοπικά προϊόντα της περιοχής.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Το ιδιαίτερο μικροκλίμα, το πλούσιο έδαφος και το υψόμετρο της περιοχής που βρίσκονται οι αμπελώνες, καθώς και η άριστα μεθοδευμένη  επιλογή διεθνών και γηγενών ποικιλιών, η ελεγχόμενα περιορισμένη στρεμματική απόδοση του αμπελώνα, η χρησιμοποίηση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας κατά την οινοποίηση με άριστα εξειδικευμένο προσωπικό, αποτελούν όλα μέρος της φιλοσοφίας της οικογένειας Παπαγιάννη, διασφαλίζοντας έτσι την καλύτερη δυνατή ποιότητα των κρασιών της, στοχεύοντας στη διεθνή αναγνώριση.

Δοκιμάσαμε το κοσμοπολίτικο Sauvignon Blanc, το Ασύρτικο και το Merlot που ωρίμασε για 12 μήνες σε δρύινα γαλλικά βαρέλια.

Φύγαμε από το οινοποιείο και κατευθυνθήκαμε προς την Αγία Παρασκευή η οποία βρίσκεται μέσα σε ένα δάσος από πλατάνια.  Στην παραδοσιακή ταβέρνα Μπουκατσιάνος, μέσα στο δάσος, απολαύσαμε ένα λουκούλλειο γεύμα που πέραν της εξαιρετικής σαλάτας, αποτελείτο από αγριογούρουνο στιφάδο και αρνάκι ψητό.  Σαν επιδόρπιο πήραμε ένα εξαιρετικό παγωτό βανίλιας με σιρόπι, τοποθετημένο αντί σε ποτήρι παγωτού, σε ένα εξαιρετικό μπισκότο.

Επιστρέψαμε γύρω στις 7:00 στη Θεσσαλονίκη όπου άλλοι είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την περίφημη αγορά της πόλης και άλλοι να χαλαρώσουμε στους χώρους του ξενοδοχείου.

Αργά το βράδυ οι χαρτοπαίκτες της ομάδας επισκέφθηκαν το καζίνο και οι υπόλοιποι άλλα κέντρα διασκέδασης.

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου

Φύγαμε από το ξενοδοχείο στις 10:00 το πρωί για να επισκεφθούμε την ορεινή περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης.  Μέσα σε ένα δάσος από βελανιδιές, κερασιές και βατομουριές κρύβονται η Οινοποιεία Αρβανιτίδη και το Κτήμα Μπαμπατζιμόπουλου. Ξεκινήσαμε την επίσκεψη με την Οινοποιεία Αρβανιτίδη που βρίσκεται στον Ασκό Θεσσαλονίκης, ένα μικρό, ήσυχο χωριό σε υψόμετρο 500 μέτρων στην ανατολική πλαγιά του Βερτίσκου, λίγα χιλιόμετρα πριν από τον Σοχό με το περίφημο κασέρι και τα καρναβάλια του.

Το οινοποιείο δημιουργήθηκε το 1999, από το γεωπόνο Θανάση Αρβανιτίδη και τον αδελφό του Γιώργο, οι οποίοι φύτεψαν σ’ αυτή την όμορφη – όλο πλαγιές και χαμηλές τούμπες – ημιορεινή περιοχή, τα πρώτα 10 στρέμματα του ιδιόκτητου αμπελώνα τους.  Σήμερα η έκταση έφτασε τα 40 στρέμματα ενώ υπάρχει η προοπτική συστηματικής επέκτασής της, με βασικό κίνητρο την κάλυψη της παραγωγής, αποκλειστικά από ιδιόκτητα αμπέλια, έτσι ώστε η ποιότητα της πρώτης ύλης να είναι πάντα ελεγχόμενη.

Για την παραγωγή των κρασιών της οινοποιίας, επιλέχθηκαν κοσμοπολίτικες αλλά και λιγότερο διαδεδομένες ποικιλίες οιναμπέλου και η εγκατάστασή τους στους αμπελώνες βασίστηκε στις εδαφοκλιματικές ανάγκες τους.

Μετά την ξενάγησή μας στους χώρους του οινοποιείου, φιλοξενηθήκαμε στη γραφική βεράντα της οικογενειακής κατοικίας, η οποία βρίσκεται μέσα στον ολοπράσινο κήπο και δοκιμάσαμε τα κρασιά Chardonnay 2006 και 2007 καθώς επίσης και το Cabernet Sauvignon – Merlot του 2005 συνοδευόμενα από εκλεκτά τυριά.

Η δεύτερη στάση έγινε στο περίφημο Κτήμα του Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου που βρίσκεται στις πλαγιές του όρους Βερτίσκου, στην Όσσα.

Η επιχείρηση Μπαμπατζίμ ιδρύθηκε το 1876 στην Κωνσταντινούπολη. Διατηρούσε ιδιόκτητους αμπελώνες στους Δεληώνες Σιληβρίας, με αντικείμενο εργασίας την παραγωγή και απόσταξη της Ρακί και εξαγωγή Οίνων.

Στην Όσσα, σε ένα υψόμετρο 620 μέτρων, ανάμεσα σε ένα δάσος βελανιδιάς, σε συνολική έκταση 550 στρεμμάτων, φυτεύθηκε ένας βιολογικός αμπελώνας 250 στρεμμάτων  με Chardonnay, Merlot, Μαλαγουζιά, Ροδίτη, Cinasault, Ξινόμαυρο και Cabernet Sauvignon.  Mέσα στον αμπελώνα εγκαταστάθηκε το νέο οινοποιείο και αποσταγματοποιείο για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων του κτήματος.

Μας υποδέχθηκε ο ίδιος ο κος. Ανέστης, άνθρωπος με ιδιαίτερο επικοινωνιακό χάρισμα, γραφικότατος, εγκάρδιος και ιδιαίτερα φιλοσοφημένος.  Χαρακτηριστική ήταν, κατά τη διάρκεια του γεύματος που ακολούθησε, η φράση του:  “Έκανα τη δουλειά μου, ζωή μου και τη ζωή μου, δουλειά μου, έχω πετύχει μια ισορροπία στη ζωή μου και τώρα δεν καταλαβαίνω τίποτε”.

Ξεναγηθήκαμε στο αποσταγματοποιείο του κτήματος, όπου παράγεται τσίπουρο και απόσταγμα σταφυλής και στη συνέχεια στο πανέμορφο κτήμα και οινοποιείο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στο παραδοσιακό γεύμα που ακολούθησε, εκτός από τα εκλεκτά εδέσματα, δοκιμάσαμε και τα κρασιά του κτήματος, τα οποία έχουν κάτι από την ορμή του χαρακτήρα του κου. Μπαμπατζιμόπουλου.  Κατά τη διάρκεια του γεύματος είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κ. Γιάννη Γκλαβάκη, Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικό φίλο του κου. Μπαμπατζιμόπουλου, ο οποίος μας προσκάλεσε να επισκεφθούμε το Ευρωκοινωβούλιο στις Βρυξέλλες.

Επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη όπου κάποιοι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Cosmos Mall και άλλοι να χαλαρώσουν.

Το βράδυ, και τα 28 μέλη της ομάδας, ζήσαμε το απόλυτο οινογαστρονομικό γεγονός στην οινοθήκη του πολυχώρου Yamas που βρίσκεται στην παραλία της Θεσσαλονίκης.

Ένα μοναδικό πάντρεμα εδεσμάτων και κρασιών, μας χάρισε μια μοναδική εμπειρία και μας άφησε ανεξίτηλες γευστικές αναμνήσεις.

Ξεκινήσαμε με το Άννα Μαρία Γκλίναβος, ένα αφρώδες κρασί, σαν καλωσόρισμα από το Seavilization Travel.

Συνεχίσαμε με λούτσο φούρνου γαρνιρισμένο με σάλτσα βασιλικού, φιλέτο βλάχου ψητού με σάλτσα πετιμέζι και φάβα Σαντορίνης, ακολούθησε ριζότο με μανιτάρια πορτσίνι και φράουλες και σαν κύριο πιάτο είχαμε ουρά μόσχου κοκκινιστή.

Δοκιμάσαμε παράλληλα με το φαγητό τα κρασιά Traminer και Αβέρωφ Ροζέ του Κατώγι Αβέρωφ, το Άπειρος Χώρα και Κόκκινο Βελούδο του οινοποιείου Γκλίναβος.  Ακολούθησαν τυριά με αλλαντικά και ως επιδόρπιο είχαμε κρέμα τυριού με γλυκό τριαντάφυλλο συνοδεία Μελίφρωνος του Κατώγι Αβέρωφ.

Ο σεφ μας παρουσίασε τα εδέσματα και η κα. Μαρία Δήμου, υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Κτήματος Κατώγι Αβέρωφ τα κρασιά του κτήματος.

Μαζί μας είχαμε και την υπεύθυνη του προγράμματος Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος κα. Ανθίδου.

Το σέρβις, πραγματικά υψηλού επιπέδου, άφησε και στον πιο ιδιότροπο της ομάδας, τις καλύτερες εντυπώσεις.

Κυριακή, 5 Οκτωβρίου

Το πρωινό της Κυριακής ήταν ελεύθερο για ξενάγηση στην όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης.  Τέτοια όμως ήταν η πλήρωση από τα όσα είχαμε δει, γευθεί και ζήσει κατά τη διάρκεια της εκδρομής μας στους Δρόμους του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος που οι περισσότεροι από μας, προτιμήσαμε τη χαλαρότητα που μας πρόσφεραν οι χώροι του ξενοδοχείου.

Όλα τα ωραία πράγματα στη ζωή για να τα απολαμβάνουμε πρέπει να διαρκούν όσο χρειάζεται.  Γι’ αυτό κι εμείς, ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής από το αεροδρόμιο Μακεδονίας προς τη Λάρνακα με μια υπόσχεση για νέα ταξίδια σε άλλους αμπελώνες και οινοποιεία του κόσμου.

Περιμένουμε με αγωνία, τον καινούργιο προορισμό που σίγουρα θα φέρει καινούργιες γνώσεις και εμπειρίες για σύγκριση με όλα όσα ζήσαμε σ’ αυτό το ταξίδι.

*        Ετοιμάστηκε από τη Γεν. Γραμματέα του Ομίλου Γιαννούλα Βασιλειάδου από προσωπικές σημειώσεις που πάρθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδρομής και υλικό που βρέθηκε στο διαδίκτυο και στα κείμενα των διαφημιστικών φυλλαδίων των διαφόρων οινοποιείων.